Norway NOR  

rss

  • rss
Nyheter -
SUKSESSEN I KAMPEN MOT FEILERNÆRING BLANT BARN FÅR AMWAY TIL Å SETTE SEG NYE MÅL

2016.10.19 - 

Verdens matdag 2016 er starten på et nytt 1000-dagers initiativ for NUTRIWAY™ Power of 5-kampanjen

Verdens matdag 2016 – Amway meddeler at NUTRIWAY™ Power of 5-kampanjen har overgått målet for 2016. Over 14 000 feilernærte barn har fått tilbud om ernæring gjennom distribusjonen av mer enn 5 millioner porsjoner med NUTRI
WAY™ Little Bit. Innen utgangen av året vil kampanjen ha nådd ut til 30 000 barn i 15 land verden rundt.

I anledning Verdens matdag la Amway frem enda et mål. De neste 1000 dagene vil kampanjen bli utvidet til å omfatte over 500 000 feilernærte barn, som vil motta ernæring innen utgangen av 2019. Det er de første 1000 dagene i barnets utvikling som er mest kritiske for at barnet skal overleve og få muligheten til å vokse og lære. Det er dokumentert at et menneskes livslange helse påvirkes av ernæringsvalg i denne perioden, inkludert en predisposisjon for fedme og visse kroniske sykdommer.

NUTRIWAY™ Little Bits er et mikronæringspulver beriket med plan
tenæringsstoffer som tilfører barn i alderen 6 måneder til 5 år 15 essensielle vitaminer og mineraler. Pulveret kommer i pakker på 1 gram som familier kan blande inn i barnets mat én gang om dagen.

Som verdens mestselgende varemerke innenfor vitaminer og kosttilskudd* er NUTRIWAY™ i en ideell posisjon til å påvirke situasjonen og bidra til å løse problemet med feilernæring blant barn sammen med erfarne ideelle organisasjoner og Amways forretningseiere og medarbeidere, som er svært opptatt av å bidra til at mikronæringspulveret NUTRIWAY™ Little Bits når ut til så mange feilernærte barn som mulig.

Hvis du vil støtte Amways innsats og lese mer om NUTRIWAY™ Power of 5-kampanjen, kan du besøke powerof5.nutrilite.com eller ditt lokale Amway-nettsted.

 

 

 

Om NUTRIWAY™
NUTRILITE/NUTRIWAY, som tilbys eksklusivt av Amway, er verdens mestselgende varemerke innenfor vitaminer og kosttilskudd*. Med støtte fra mer enn 80 års erfaring innenfor vitenskap og forskning har NUTRIWAY™-teamet perfeksjonert en egenutviklet «frø til tilskudd»-metode som bevarer kvaliteten i produktene og maksimerer holdbarheten, virkningen og sikkerheten. NUTRIWAY™ er det eneste globale vitamin- og mineralmerket hvor plantene dyrkes, høstes og bearbeides på egne bærekraftige landbruk* i USA, Mexico og Brasil.
* Kilde: Euromonitor International Limited.

Om NUTRILITE™ Power of 5-kampanjen
Amway utviklet NUTRIWAY™ Power of 5-kampanjen for å øke bevisstheten om feilernæring blant barn og om den avgjørende rollen ernæring spiller i barnas tidlige utvikling, og for å hjelpe barn slik at de får sjansen til å oppleve femårsdagen, som er en viktig milepæl i menneskets utvikling. Kampanjen ble lansert i mai 2014 og har forbedret den daglige næringsverdien i kostholdet til tusenvis av feilernærte barn.

Kampanjen samler også inn penger til distribusjonen av mikroernæringspulveret NUTRIWAY™ Little Bits, da som ledd i de etablerte programmene til ideelle organisasjoner som deler ut mat, tilbyr skolegang og måler barnas vekst. Hvis du vil ha mer informasjon eller gi et bidrag, kan du besøke powerof5.nutrilite.com

Om Amway™
Amway, et verdensledende familieeid selskap innenfor forbruksvarer, selger over 450 kvalitetsprodukter i kategoriene skjønnhet, velvære og husholdningsprodukter. Produktene selges eksklusivt gjennom uavhengige forhandlere. Selskapet, som ble grunnlagt i 1959 i Ada i USA, driver virksomhet i over 100 land og områder og hadde i 2015 en omsetning på USD 9,5 milliarder. Amways mestselgende varemerker er NUTRIWAY®, vitamin-, mineral- og kosttilskuddsprodukter, ARTISTRY™, hudpleie- og makeupprodukter, og vannbehandlingssystemer.

Skriv en kommentar

E-postadressen blir ikke offentliggjort
* Må fylles ut

© 2011 Amway Europe. All rights reserved. | www.amway-europe.com |
Connexia